LIVETS LISTA ♥

funnamed

gfdfunnamed

Vad jag längtar efter just nu: Närhet från h*n ♥

Vad ser jag fram emot? Kliva ut ur min comfortzone och testa på nya möjligheter.

Vad är mitt framtida mål? Tro mer på mig själv och bara köra på. Finns inget att förlora på det!

Höstens måste? Filmkvällar, tända ljus, kärlek (oavsett om det är från en vän, familjemedlem)

Dagens tanke? Att jag håller i nyckeln till min framtid, och jag är den enda som kan styra min framtid.

Känsla just nu? Mätt, huvudvärk, glad, hoppfull.

Något att se fram emot inför kommande vecka? Ja, för då blir det nämligen äventyr som väntar bortom min egen stad.

Dagens feel good? Theodores glada humör och bra jävla filmer.

Vad vill jag just nu? Hitta den perfekta lägenheten för mig och Theo. Jag vill flytta, och hitta en sekelskiftes lägenhet med högt tak och öppen planlösning. Renovera och kurra ihop mig med Theo.

Måsten? Jag vill byta bil, det är väl ett måste.. eller? Siktar på en Audi igen den här gången.

10 kommentarer

  1. Åh, jag bara älskar ditt leende. Du är så vacker! Hade gjort vad som helst för att så ditt utseende och personlighet!

  2. Hej Dessie!
    Jag har sett att du har börjat göra youtube-videos igen, så roligt! Skulle inte du kunna göra en video om din näsoperation? Det vore så hjälpsamt då jag själv funderar stort på att göra en då jag länge har varit missnöjd med min näsa. Du måste inte ta upp vart du gjorde den och hur bra/dåliga dem var om du inte vill, men iallafall hur operationen var, tiden efter, och hur dina nära och kära reagerade på din näsoperation. Tror det skulle uppskattas av många och inte bara mig! Kram 🙂

  3. Hej dessie 🙂 undrar om du har någon rabattkod för inwhite4you 🙂 skulle vart tacksam för svar 🙂

    1. Känns lite dubbelmoralt att du ignorerar helt frågor och snälla kommentarer som om du vore helt upptagen och inte har tid till sånt medans du kan svara vartenda negativ kommentar i ett kommentarsfält. Speciellt att jag aldrig kommenterat något negativt..

      1. Nour håller med dej. Dessie du borde helt ignorera otrevliga kommentarer. O svara dom som är trevliga o bryr sej. Det skulle vara kul hoppas du tänker om tack.

  4. h*n? Har du blivit bisexuell/homosexuell eller skriver du så bara för att väcka spekulationer?

    1. Exakt min tanke Hanna!

  5. Fina bilder o halsband. Unnade mej lite smycken på glitter rean. Men ska köpa set med Lily and ro se märket dom har fina smycken o bra priser o man ska unna sej vackra saker ibland.

  6. Hej Dessie! Har läst din blogg till och från sen jag var fjortis, och blev så glad idag när jag gick in på din blogg igen, av ren nyfinkenhet för hur ditt liv ser ut nu. Blev så glad och hoppfull av att läsa ditt inlägg om din tro. Är själv troende kristen sen barndomen och i ungdomsåren fick jag gå igenom en del tuffa saker så att Jesus har visat mig att Han är min enda min räddning i livet, och min bästa vän. En väldigt bra sak är att du skiljer på tro och religion.( Man kan säga att Jesus själv var emot religion. Han var allra hårdast mot fariseérna i Bibeln, de som försökte bli reättfärdiga med egna gärningar) Den kristna tron handlar ju om att tro på Jesus, tro på att han har dött för din, min och hela världens synder och att vi ska få leva med honom i evigheten 🙂 Det blir knallbra, hoppas på att se dig där!! 😀 Jag har ett boktips till dig. En bok av Stefan Gustavsson som handlar om varför den kristna tron faktiskt är sann, och värd att tro helhjärtat och på och också med förnuftet. Att vetenskap och tro inte motäger varandra. Han är en av europas främsta apologeter och den boken har hjälpt tusentals av kristna att bli trygga i sin tro och även fört skpetiker och tvivlande till tro. Så beställ och läs den gärna! Kostar bara 90 kronor och är helt suverän 🙂
    Gud välsigne dig Dessie, ska be för dig att du går komma närmre och närmre Jesus varje dag! 🙂
    Länk till boken:
    http://www.bokus.com/bok/9789186082901/kristen-pa-goda-grunder-om-sanning-i-en-tid-av-tvivel/

  7. hehe alltså, detta är inte smygreklam av något slag, tror bara verkligen att du skulle ha stor glädje och nytta av att läsa den 😀
    sammanfattning av boken:
    ” I Kristen på goda grunder belyses frågorna om Gud och det onda, vetenskap och tro. Bibelns trovärdighet och frågan om Jesus är unik i relation till alla andra religioner.
    Intresset för andlighet växer i vår tid, samtidigt som frågan ”Vad är sant?” ofta får stryka på foten för frågor som ”Känns det rätt?” eller ”Vad ger det mig?” Mot den bakgrunden är Kristen på goda grunder en angelägen bok.
    Här vänder sig Stefan Gustavsson, direktor för CredoAkademin , till alla som brottas med livsfrågorna och söker efter sanningen som grund för sitt liv. Författaren belyser några av de viktigaste argumenten för kristen tro men också de klassiska invändningarna mot den. Frågorna om Gud och det onda, vetenskap och tro, Bibelns trovärdighet och frågan om Jesus är unik i relation till andra religioner.”

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *